Clinici medicale moderne 5 idei practice care îmbunătățesc rapid experiența pacientului într-o clinică medicală

În trecut, oferirea unei îngrijiri medicale excelente era suficientă pentru a construi o practică medicală de succes. Astăzi, așteptările pacienților au evoluat, indiferent că vorbim despre un cabinet medical sau despre o clinică medicală cu mulți medici. Atât medicii cât și personalul clinicilor medicale sunt nevoiți să se adapteze din mers, ca să atragă noi pacienți dar și ca să fidelizeze pacienții existenți.

5 idei practice care îmbunătățesc rapid experiența pacientului într-o clinică medicală
Transformarea unui potențial pacient într-unul fidel este lungă. Ea începe adesea cu o serie de căutări și comparații online și continuă mult după ce pacienții ies pe ușa cabinetului. 

Este intr-adevăr nevoie de un efort din partea clinicilor și a medicilor moderni pentru a-și păstra sau construi o reputație excelentă. Însă efortul merită fiindcă beneficiile se răsfrâng asupra tuturor (clinici, medici și pacienți). La Sanostory vorbim în permanență cu pacienți din toată țara, iar 76% dintre ei ne spun că și-ar schimba medicul actual cu unul care le-ar oferi o experiență mai bună pe întregul parcurs al actului medical (înainte, în timpul și după consultație). Prioritizarea experienței pacientului duce la o creștere a satisfacție generale a pacientului și la fidelizarea acestuia.

Creați o prezență online atractivă și utilă

În zilele noastre, mai mult ca oricând, pacienții se bazează pe internet pentru a găsi informații actualizate despre serviciile medicale disponibile și pentru a accesa aceste servicii prin programări. 

Website-ul clincii sau al cabinetului medical reprezintă pentru mulți dintre potențialii pacienți chiar prima impresie cu care vor și rămâne.

Pentru a vă ajuta pacienții să înțeleagă la ce să se aștepte de la clinica sau cabinetul dumneavoastră medical, creați un website atractiv și ușor de utilizat de pe smartphone-uri, laptopuri și alte dispozitive. Asigurați-vă că oferiți informații clare și utile pe toate paginile website-ului, inclusiv despre specialitățile medicale și serviciile oferite de clinică, orarul de funcționare al clinicii și al fiecarui medic în parte, informații despre personalul medical și modalitățile de contact.

Prezentați fotografii de înaltă calitate ale clinicii (atât la interior, cât și la exterior) și ale medicilor, astfel încât pacienții să se poată obișnui cu personalul și cu brandul clinicii înainte de vizită. Un website bine realizat și care oferă informații complete ajută pur și simplu la creșterea credibilității medicilor și a clinicilor medicale. De asemenea, este bine să includeți testimoniale de la pacienții existenți pentru că ajută la consolidarea încrederii.

Oferiți pacienților o soluție inteligentă pentru programări online

Programarea online este o variantă convenabilă pentru din ce în ce mai mulți pacienții care vor să acceseze un serviciu medical. În același timp poate fi dificilă pentru clinici, atunci când soluția tehnică folosită este una improvizată.

De obicei, pacienții iau decizia de a se programa imediat după ce au căpătat încredere într-o clinică sau într-un medic, iar asta se poate întâmpla inclusiv seara după ora 20, în weekend, sau oricând în afara programului de lucru.

Răspunsul la o astfel de provocare este folosirea unei soluții inteligente de programare online, ale cărei automatizări permite gestionarea în mod eficient a programărilor și care poate oferi pacienților opțiuni în timp real cu zilele și orele în care medicii sunt disponibili. Este important ca o astfel de soluție să fie intuitivă și ușor de folosit atât de către pacienți cât și de către personalul clinicii medicale (medici, asistenți medicali, registratori medicali, manageri, etc.).

O astfel de soluție poate fi integrată în website-ul clinicii, astfel încât pacienții să o poată accesa de oriunde și oricând.

Trimiteți confirmări și remindere pentru programări printr-un sistem automatizat

Unii pacienți pot întârzia, alții pot uita data sau ora la care urmau să se prezinte la medic, iar alții decid să nu mai vină deloc și nu anulează programarea.
O soluție inteligentă de programări le va trimite tuturor pacienților din timp confirmări și remindere automate într-un mod organizat.

Un astfel de sistem automatizat ajută clinicile să rămână în contact cu pacienții lor, și să crească numărul celor care se prezintă la timp la programări.
Un alt beneficiu direct pentru clinici este reducerea costurilor generate de pacienții care nu ajung deloc la programări. Prin implementarea unui astfel de sistem, clinicile economisesc de asemnea timp care altfel ar fi fost petrecut la telefon sau prin intermediul altor mijloace de comunicare.

Totodată le va da și pacienților un sentiment de siguranță pentru că știu că nu vor uita niciodată de programările lor.

Instruiți periodic personalul de la recepție să fie serviabil, prietenos și proactiv

Personalul de la recepție joacă un rol important în experiența pacientului cu o clinică medicală. Sunt primele persoane pe care pacienții le întâlnesc când intră în clinică și sunt cei care le oferă informațiile de care au nevoie, odată ajunși în sala de așteptare.

O atitudine caldă și primitoare din partea personalului de la recepție face ca și întâlnirea cu medicul să decurgă mai bine, pentru că pacienții tind să fie mai cooperanți încă de la începutul vizitei.

Motivația personalului de la recepție poate crește semnificativ dacă primesc o instruire periodică, deoarece atunci când oamenii își dezvoltă abilitățile și cunoașterea, devin mai încântați de munca lor și mai performanți. Personalul clinicii medicale este mai pregătit să răspundă întrebărilor pacienților și să ofere informațiile de care aceștia au nevoie într-un mod rapid și eficient. Acest lucru poate duce la o mai bună gestionare a timpului și a resurselor clinicii și crește buna reputație în rândul pacienților. 

Trimiteți chestionare de satisfacție automatizate după fiecare vizită la medic

Trimiterea chestionarelor de satisfacție poate face pacienții să se simtă mai apreciați, deoarece le oferă ocazia să-și exprime părerea și să contribuie la îmbunătățirea serviciilor de care beneficiază la clinica dumneavoastră.

Cel mai bine este ca pacienții să primească un chestionar de satisfacție la scurt timp după vizita medicală. Este cel mai bun moment pentru a le obține părerea, deoarece experiența lor este încă proaspătă. Chiar și feedback-ul negativ poate ajuta la îmbunătățirea calității serviciilor oferite de clinica dumnevoastră și poate face ca pacienții să fie mai mulțumiți în timp, iar numărul recenziilor pozitive sa crească.

Aceste chestionare, dacă sunt bine proiectate, se pot trimite în mod automat, fără vreun efort din partea personalului clinicii și pot oferi indicii valoroase despre ceea ce funcționează bine și mai puțin bine. Iar managerii pot folosi aceste date pentru a lua decizii informate privind îmbunătățirile care contează cel mai mult pentru pacienți.

Valentin Bîrhală Valentin Bîrhală

Valentin Bîrhală

13 minute de citit

Transformă-ți clinica cu un website și programări online!

Atrage mai mulți pacienți și optimizează-ți clinica cu un site web și un sistem de programări inovator.

Sanostory CRM screenshot